marți, 2 februarie 2010

sa aruncam cu bani...

Ce-ai face daca te suna un amic si te cheama la o cafea? te duci ... si daca la cafea amicul tau te roaga sa faci o plimbare scurta cu el? te duci ca doar ti-e amic.
Si daca plimbarea lui implica sa te urci in tren in IASI si sa cobori in TIMISOARA. si de la o cafea in Motor, am ajuns sa plecam la Timisoara. Am mers 16 ore jumatate cu trenul, timp in care eu am dormit putin, lasandu-l pe Iulian sa stea de vorba cu un tip din compartiment...:)). De la Cluj am ramas singuri si ne-am putut aseza mai confortabil, adica eu am putut sa stau mai confortabil ca m-am descaltat; AU MURIT TOTI CARE MAI ERAU IN VAGON!! nu dureaza mult si apare un nene, foarte bine imbracat, se legitimeaza...politistul undercover... ne explica ca i-a cazut paru din nas... noi ii explicam ca de la papucii mei si pleaca. nu mai tin minte exact cum, da stiu ca dupa ce-am ajuns in gara, in Timisoara, mi-am cumparat o pereche de sosete si m-am dus la o baie sa ma spal pe picioare...
Ajunsi, ne-am cautat o terasa unde am stat sa mancam si sa bem o cafea, dupa care ne-am apucat de umblat prin oras. eu clar bazat ca retinusem drumu de la gara pana-n centru, l-am plimbat putin pe Iulian. cand am observat ca am mers gresit, am rugat o fata sa ne spuna cum ajungem in centru, la magazinul Bega; ne-a explicat saraca fata cat a putut ea, da noi n-am inteles si am rugat-o sa mearga cu noi cu un taxi pana acolo. initial, ca orice fata, a spus NU, da noi aveam arma secreta, adica pe Iulian; inaltut, frumusel, blond si cu spirit de convingere puternic. pana la urma a mers fata cu noi si ne-a lasat in fata magazinului. am vizitat noi magazine peste magazine, ne-am cumparat cateva perechi de papuci si singurul lucru care ramane de facut dupa ce faci cumparaturi, e sa vii acasa; numai ca acasa la noi era la ~800km distanta spre EST.
Inapoi in gara in Timisoara, in fata ghiseului, doi tineri mult mai mult decat obositi :"doua bilete pana-n IASI" eu
"-voi mergeti pana-n IASI" dna de dupa tejghea
"-da" eu
"-de ce nu va luati bilete la cuseta? va dau sa stati numai voi in compartiment."ea
...si ne-a luat bilete la cuseta, ma mai stat noi la o cafea pana a venit trenu, n-am urcat frumos in compartiment... am mai stat ce-am mai stat si ne-am luat somn ...dimineata la 7 in Pascani, inca putin si ajungem acasa, la Iulian; il las acasa si plec mai departe... nu prea departe de Oancea; in Ciurchi, unde statea OMB.
stau eu vb cu el si ne hotaram ca de cat sa mergem la scoala, mai bine mergem la mare, ca era deschis sezonul, ca era 14 Mai.
Si am plecat la mare. ajungem noi pe plaja la Costinesti... eu, OMB, unu localnic care-si alearga catelu pe malu apei, un grup de 5 oameni care plictiseau o chitara si o mana de muncitori care reparau terasele. afara frig, apa rece si o plictiseala de neintalnit. ce era de facut? Baga-ti picioarele si pleaca. da unde? ca nu ne era la nici unu dor de casa. hai la munte, da noi imbracati de mare: pantaloni 3sferturi, in tricou si cu hanoracul in ruxac; doi redusi.
ne-a intors in Constanta unde am stat si-am mancat, ne-am urcat in tren si am plecat in Bucuresti. Ajunsi in gara de nord si ne-am luat bilete pentru primul tren spre Brasov. am ajuns seara pe la 8-9-10 cel tarziu in Predeal si am gasit un omulet care avea unde sa ne cazeze. am mers intr-o casa simpla, cu un etaj unde era o camera cu doua paturi, un televizor, un frigider si pe hol o baie cu un veceu, o chiuvta si un dus. am facut noi cate un dus, ne-am intins in pat am mancat ce mai aveam la noi, am fumat o tigara si-am adormit. ne-am trezit dimineata pe la 10 si am plecat spre Sinaia ca ne-am gandit noi ca nu-i nimica de vazut in Predeal; si intr-adevar in Sinaia i-am vazut pe cei de la Iris :D. am mers pana la telecabina, da cand am vazut ca nu ne ajung bani sa urcam sa si coboram, ne-am hotarat sa urcam pe jos ca la baza muntelui este un panou pe care scrie ca pana pe platou la Cabana faci patru ore; deci mai aveam de pierdut 5 ore si ceva pana la primu tren spre Iasi, si am urcat. Cine stie despre ce traseu vorvesc isi poate da seama cum am urcat, cine nu stie cautati pe Google "Jepii mari" sau duceti-va sa vedeti cu ochii vostri frumusetile patriei. Frumos traseu; si peisajele de neuitat, dar vremea... din jumatate in jumatate de ora ploua torential, trecea cate un nor, ne uda bine bine, pleca, vene altul si tot asa pana sus pe platou unde, surpriza! zapada de 20 cm si ninsoare cu fulgi ce-ti acopereau fata. ajunsui pe platou, ne-am urmat traseul sa ajungem la cabana, de acolo la telecabina si sa coboram sa ajungem la timp la gara. cum mergeam noi asa, trecem pa langa un hotel care de la departare parea pustiu si uitat de lume, da noi ne-am continuat drumul. in jurul nostru, totu alb; peste tot, in fata, pe sus, pe jos alb... drept urmare nu am mai vazut marcajele si ne-am ratacut. stiam ca suntem aproape de telecabina pentru ca se auzea, dar nu se vedea nimic si mai stiam ca se facuse 4 fara un sfert, si ultima telecabina cobora la 4... deci nasol. la un moment dat ajungem langa un fel de casuta/camera fara usa si fara geam. langa ea o vale care parca nu se mai termina. mai stam noi 10 minute si mai fumam o tigara si se pierde si ceata, si odata cu ea pierdem si noi telecabina. si....? ce-i de facut acuma ? ca nu puteam sa coboram sa ne prinda noaptea prin munti; singura soluti ...la hotel. in drum spre hotel ne intalnim cu doi, un barbat(antrenorul lotului national de box) si o fata(prietena unui baiat din lot). ne-au intrebat ei ce-i cu noi pe colo, le-am explicat si si-au cam facut cruce, dar ne-au sugerat prietenos sa nu plecam, sa mergem la hotel, la "Piatra Arsa", si sa ramanem acolo peste noapte.
...si am ajuns la hotel, dupa cateva momente de asteptare, momente in care nu ne-a bagat nimeni in seama, l-am intrebat pe cel de la receptie cat costa cea mai ieftina camera; ultimii bani fiind ~70 de lei(700 de mii atunci). cea mai ieftina camera? 65 de lei; "-mai ieftin!" eu
"-mai avem ceva la 7 lei de persoana (70 de mii; pont, ca 400 de mii imi trebuia ca sa coboram cu telecabina si dupa simple calcule mai ramaneam cu 160 de mii), dar este in camera comuna!"
"-nu-i problema!" decat sa dorm pe hol sau pe afara...i-am paltit omului pentru doua persoane, si ne-a dus intr-o cladire alaturata hotelului, o anexa asa mai improvizata, dar o.k. ne-a dat cheia, ne-a aratat unde-i camera si a plecat. cand am deschis usa la camera, surpriza, nu era nimeni. eram doar noi doi si 14 paturi (ce romantico-pervers suna); 14 paturi, deci 14 paturi, deci cate 7 de fiecare. imbracati doar cu haina naturala, ca tot ce aveam pe/la noi era ud si intins pe calorifer, ne-am intins in pat, ne-am invelit si la ora 5 si ~un sfert dormeam amundoi neintorsi.
La 2000 de m, la 10 noaptea ne-am trezit din cauza zgomotelor pe care le faceam noi de foame, si galagia care o faceau cei de la hotel cu manelutele lor. am plecat din camera pana in restaurantul hotelului unde mi-a zis cel de la receptie ca e inchis de la 9, da mi-a zis ca daca vreau sa iau ceva de baut pot sa iau de la discoteca. mi-a explicat unde era discoteca; ca sa va scutesc de detalii, va spun pe scurt; perete-n perete cu camera noastra. am intrat in discoteca si toate privirile erau asupra mea, teoretis spus "asupra" ca toate privirile plecau de la un mertu jumate:)); am luat doua beri si am plecat in camera. am stat noi la o tigara si la o gura de bere si ne-am bagat inapoi in pat ca aveam si urmatoarea zi de umblat putin.
Dimineata cand ne-am trezit am ramas "placut" surprinsi cand am vazut ca afara se mai asezase un strat de zapada, da nu puteam face nimic asa ca am plecat spre telecabina. pe drum acelasi peisaj pe care-l vazusem cu ~14 ore in urma: mult alb, pste tot. nu-i greu sa-ti imaginezi ce s-a intamplat; ne-am ratacit din nou, dar am avut un avantaj de data asta, am gasit un stalp de la telecabina si am mers pe sub fire pana am ajuns la cladirea de unde puteam pleca linistiti spre casa. am asteptat sa vina o telecabina, ne-am imbarcat si am plecat spre Sinaia. in telecabina un tanar pana-n 30 de ani care s-a laudat el repede ca era salvamontist si care ne-a cam luat la iuntrebari, ca nu ne vazuse urcand. dupa ce i-am povestit pe unde am urcat, ne-a zis ca am avut noroc in primul rand ca am ajuns pana sus si-n al doilea rand ca nu ne-au vazut cei de la salvamunt ca vrem sa urcam pe jos.
Ajunsi jos, ne-am oprit la primul magazin alimentar si cu ultimii bani ramasi am cumparat o paine, un iaurt si cateva felii de parizer. la gara, ne hotaram sa mergem in Ploiesti la unchiul lui OMB, si asa am si facut, numai ca eu fara nici un ban; solutia: biletul cu poza:D. in tren controlorul mi-a zis sa caut mai insistent bani pentru bilet (adica 30 de mii). cand i-am aratat ca nu mai am nici un ban nu prea a putut sa ma mai bata la cap, mi-a luat buletinul si a plecat. dupa 15 minute se intoarce si ma intreaba unde merg; "-la Ploiesti!" eu
"-da tu esti din Iasi!" el
"-da" eu
"-si de la Ploiesti pana la Iasi ce ce te duci?" el
"-cu trenul!" eu
"-si bilet?" el
"-cu amenda!" eu...
se uita lung la mine, se uita la OMB, care avea foi de drum (adica bilete moca) de la tatal lui care lucra C.F.R, ridica din umeri imi intinde buletinul si zice:"lasa asa", si pleaca.
Ajunsi in Ploiesti, se apuca OMB sa sune acasa, ca sa sune de la el cineva la unchisu sa vina sa ne ia. ne mai invartim noi prin gara si apar si rudele: un verisor si-un unchi. mergem la om acasa, ne trimite pe rand sa facem dus si ne aseaza la masa. si felul intai, si felul doi, un pahar de vin si noi ne apucam sa povestim ce-am facut si trece ziua. seara ne duce lumea la gara, ne ia un suc, un pachet de tigari, bilet de tren pentru mine si ne mai da si unchiu' 100 de mii, asa mai pe furis.... ne urcam in tren si directia Pascani, la OMB acasa.
Am stat la asta pana a doua zi si am plecat impreuna spre Iasi, unde stiam ca am de dat o tona de explicatii...8 zile de distracti

...sa calculam cat am mers cu trenu? IASI-TIMISOARA-IASI-COSTINESTI-BUCURESTI-PREDEAL-SINAIA-PLOIESTI-PASCANI-IASI....:)) URMATORII DOI ANI NU AM MAI MERS CU TRENU :)) si s-au cheltuit niste bani!!!...

3 comentarii:

  1. frumos ... si important e ca era "chef" de distractie

    RăspundețiȘtergere
  2. Invata sa scrii! Dar...mai intai...da-ti glont!

    RăspundețiȘtergere
  3. imi pare rau pentru greselile pe care le-am facut in texte... da na, asta este...si nu pre pot sa-mi dau "glont" ... pot sa-mi dau foc sau pot sa-ti dau foc:))

    RăspundețiȘtergere